dinsdag 25 november 2008

Hoofdstuk 16: Oma

Puerto de la Cruz, 29 april 1972

Lieve allemaal,

Gisteravond stond plotseling mijn oude schoolvriend Jaap bij ons aan de deur. Toen mijn verbazing was afgenomen vertelde hij aan Fieke, Ronald en mij het voor ons pijnlijke bericht dat Oma plotseling was overleden. Een bericht waar wij toch wel lange tijd stil van waren en ons behoorlijk heeft geschokt.
Via deze brief condoleer ik, ook namens Fieke en Ronald, jullie en jou mama in het bijzonder, met het grote verlies van Oma. Wees ervan overtuigd dat wij bijzonder bedroefd zijn. Maar ik weet zeker dat Oma in alle vrede en rust nu bij Opa zal zijn. Iets, wat ze Opa op zijn crematie al had toevertrouwd.

Toen Ronald en ik op het vliegveld afscheid namen van Oma konden wij niet vermoeden dat het een afscheid voor altijd zou worden, ze zag er nog zo goed uit, was monter én we hebben nog veel plezier gehad. En juist dat beeld zal mij altijd bijblijven, een lachende, lieve Oma…
Nogmaals, ik wens jullie veel sterkte en veel kracht, maar vooral veel liefs.

Jullie Rimsky

Geen opmerkingen: