maandag 8 december 2008

Hoofdstuk 22: Kort briefje tussendoor

Puerto de la Cruz, 29 mei 1972

Lieve allemaal,

Hoewel ook de andere brief via Ronald in jullie bezit komt, even een paar regels.
Naar ik hoop gaat alles goed met jullie. Wij zelf hebben geen klagen en de zaken gaan nog steeds naar wens. Afgelopen weekend was het weliswaar wat rustiger, maar daar is de kermis in La Oratava debet aan. Botsauto’s en draaimolens zijn ook voor Spanjaarden attracties die verleidelijk zijn en eens per jaar de boventoon voeren.

Ronald is zondag op de valreep nog tweemaal meegeweest met de buitenritten en kan jullie daarover uitgebreid vertellen. Voor het overige is er op dit moment weinig nieuws. Wel kan ik zeggen het jammer te vinden dat Ronald weggaat, ik vind hem (en zo ook Fieke en Rimsky) een moordgoser. We zullen hem werkelijk heel erg missen! Het was altijd lachen geblazen met hem erbij.

Even een zakelijk detail, nu John ook naar Holland gaat en alles wat de boot betreft zakelijk met jullie geregeld zal worden, vraag ik je om het geld wat ik van John tegoed heb (om precies te zijn fl. 320,-) met jullie uit te betalen aandeel te verrekenen en dan aan mij op te sturen.

John probeerde opnieuw geld van ons te lenen, maar daar voelden wij toch niet zoveel voor. We komen straks zelf voor kosten te staan met de verhuizing en als het weer zo’n tijd duurt voordat we het geld van hem terugkrijgen dan komen wij zelf in de problemen, en daar passen we voor. Wel hebben wij Ronald geld gegeven voor de terugreis, maar dat ligt uiteraard anders.

Wil je zo goed zijn om de brieven die hij meeneemt op de post te doen, daar zit ook o.a. het formulier van de kinderbijslag bij die ik heb ondertekend. Zet het geld dat straks binnenkomt maar op de bank.

Volgende week ga ik foto’s maken van de kleine, de stallen en van de hele situatie hier. Als ze klaar zijn stuur ik ze wel op. Dan krijgen jullie een beetje indruk hoe wij hier zitten en hoe wij gaan wonen. Kan best fijn worden!
Met dit vooruitzicht laat ik John wat spullen meenemen, een lijst van wat ik nodig heb heeft Ronald bij zich.

Voor het overige wens ik jullie veel liefs, de hartelijk groeten van Fieke en een smakkert van de kleine boef.

Rimsky

Geen opmerkingen: